Japonya Seyahat Notları-3 Gün

Bir yer düşünün, yeşillikler içerisinde  geyiklerin, insanlar tarafından  avlanmadan rahatça dolaştığı.
Böyle bir yer yok mu. Tabiki var.
Pınar hiçbir fedakârliktan kaçmadan gitti, buldu.

image

Ta ta tammm..

Nara-Todaji tapınaklari

Uyarıya dikkat lütfen.

image

Parkimizda vahşi hayvanlar vardır. Sizi isırabilir, tekmeleyebilir, boynuz atabilir, tos (vurmak) yapabilir.

Aşağıdaki resimlerden de anlayacağınız gibi insanlar geyikleri elleri ile besliyor.

image

image

image

image

Her yer geyiklerle dolu.
Ve hiç de şişman değiller.:)

image

Aaa tapınak dediniz  dimi sizde benim gibi. Yalnış efendim. Bu bahçe kapısı.

image

Kapının sağında ve solunda tapınağı koruyan bekçi heykeller var. Ben sadece 1 tanesini çektim.

image

Bahçemizde akar suyumuzda var.

image

Işte gerçek tapınak bu.

image

image

Tōdai-ji dünyanın en büyük ahşap yapısı olmasının yanı sıra dünyanın en büyükBuda heykeli olan ve Japoncada Daibutsu (大仏) denen heykeli de bünyesinde barındırır. Tapınak aynı zamanda, bir Budist okulu olan, Kegon’un da ana merkezidir. Naka şehrindeki yedi tarihi tapınak ve mekana ek olarak Tōdai-ji deMonuments historiques de l’ancienne Nara adıyla UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi’ndedir.
çinden görüntüler:

image

image

image

Bu kız kütüğün içinden geçiyor. Herhalde bir anlami vardır ama ben öğrenemedim.

image

Akşam yağmuru.
Mübarek yağmur değil, sel.  O yağmurun ondan biri Istanbula  yagsin, ıstanbul Venedik olur.
Alt geçitler suyla doldu. Hemen beyaz üniformali adamlar ellerinde demir çubukları ile koştular. Sonradan itfaiye araçlari sirenleri ile caddeye geldi. Hızla yanımızdan geçtiler.
Çok ıslandim. Yağmurluk + şemsiye yeterli gelmedi. Tren istasyonunda toprak kaymasıyla ilgili bir haber vardı. Bu yağmur yüzünden mi, tam anladım.

image

image

Shin osaka istasyonunda bir masa. Kağıt kaplama sanatıyla yapılmış. İnanılmaz tatlılar..

image

image

image

Gelelim işin kaybolma kısmına:
eğer bindiğiniz tren çeltik tarlalarin arasından geçiyorsa, vagonda sizden başka turist yada batılı yoksa ve en önemlisi tren anonslari ıngilizce değil, japonca yapılıyorsa bilin ki yanlış trendesiniz.
Normal de Nara benim otele 1 saat 10 dakika uzaklikta, ben kaç saate gittim.
3 saat. Evet tam tamına üç saatte gittim. Nara isimli başka bir yere gitmişim.
Neyse bazen böyle yanlışliklar oluyor.
Turistin makbulu, kaybolanıdır zaten.
Okuduğunuz için teşekkürler
Osaka Pınar

Bir Cevap Yazın

