New York Yolculuğum 2 . Kısım devamı

 

AAAA bu arada yorğunluktan karıştırdım. Ben Central parktan sonra Rockefeller plazada ki  observation deck’ten bütün şehrin manzarasına baktım. Oldukça zevkliydi. Ama önce size yolda karşılaştığım Amerika’lıları anlatmak istiyorum.

Elimde Google Map, Sokakları gezerken önümde 3 kişi gördüm. 2 si Erkek 1 Kadın yürüyorlardı. Caddeler, trafik ışıklarını geçtikçe yolumuzun aynı olduğunu gördüm. Kadının ayakkabısı bu uzun yürüyüşe uygun değildi. Yavaş yürüyorlardı. sonra bir şekilde konuşmaya başladık. Sanırım 5 Bloks ve Rockefeller kelimeleri buna sebep oldu. Biri Michigan biri Los Angeles diğerinin ise memleketini şu an hatırlamıyorum. Hepsinin ellerinde küçük valiz vardı. 3 günlüğüne New York ‘a toplantıya gelmişler. Bir Bilişim firmasında çalışıyorlarmış. Otelleri Rockefeller da imiş. Michigan’lı ile yolda sohbete başladım.  Daha evvel de New York a gelmişler. Araba kiralamak gibi bir gaflette bulunmuşlar. Kesinlikle tavsiye etmiyorlar. Çok trafik  vardı ve yolda kaybolduk dedi. Adam, Istanbul için üzgün olduğunu. Yıllar evvel, İzmir ‘e geldiğini ve İzmir’lilerin çok açık fikirli olduğunu söyledi. Bende ona Michigan’lılar nasıldır dedim. Çok dar fikirlidir. Fazla dışarıya seyahat etmezler. Göçte almadığı için başka uluslarla pek karşılaşmaz dedi. Şaşırdım. Bende biraz İstanbul ve İzmir den bahsettim.

4 Tane Rockefeller binası var.  Onlar otellerinin olduğu Rockfeller ‘ bıraktıktan sonra Observation DECK’in yolunu tuttum.

Saat 8 ‘e biletimi almıştım. Hem gün doğuşu hem de gün batışına aynı anda görebildim.

Asnsor ile teras kısmına çıktık. Asansörün tavanında siz yukarı çıkarken Newyork’un ve Rockefeller in siyah beyaz hallerini içeren kısa bir film gösteriliyor. Maalesef kameram iyi çekmediği için fotoğraflarını buraya koyamıyorum.

Teras kısmına geldiğimizde  sizi geniş bir koridor karşılıyor. Ziyaretçilerin sayıları özenli olarak tutuluyor. İçeriye kaç kişi girmiş ise o kadar kişi alınıyor. Gidiş geliş için kırmızı şeritler koridor düzenlemesi yapılmış. Kesinlikle sıkışma, kaybolma, olmuyor.

 

İşte Deck’ten Muhteşem Manzaralar

 

WP_20160630_20_38_23_ProWP_20160630_20_22_07_Pro

WP_20160630_20_22_04_Pro
Benim Gibi Meraklı Turistler Kameraları ile mesaide 🙂

Bu arada tüm teraslar Camdan duvarlarla kaplı.

WP_20160630_20_21_43_ProWP_20160630_20_21_15_ProWP_20160630_20_20_50_Pro

WP_20160630_20_18_07_Pro
Tabi Ki H&M:))

WP_20160630_20_16_58_ProWP_20160630_20_16_54_ProWP_20160630_20_16_12_ProWP_20160630_20_15_55_Pro

WP_20160630_20_14_24_Pro
Binalar

 

WP_20160630_20_14_22_Pro
Binalar ve Central Park

Üst katında küçük bir hediyelik eşya dükkanı var. Oradan bir kaç kart postal aldım. Karşılaştığım bir güvenlik görevlisi Istanbul için üzgün olduğunu söyledi. Bir evvelki günde telefonum için selfi çubuğu aldığım dükkan görevlisi de Istanbul için üzgün olduğumu ailemin güvende olup olmadığını sordu.  İyiler dedim.

Bu kadar uzakta karşılaştığım içtenlik beni şaşırttı.

Bir Cevap Yazın

