New York Yolculuğum ilgili son sözlerim..

Öncelikle Şehir Efsaneleri


1.Amerikalı’lar yüksek sesle konuşur.

Yanlış: Havalimanında güvenlikler, garsonlar, tezgahtarlar (Zenci yada Hispanik farkı olmaksızın) herkes ama herkes kısık sesle konuşuyor.

2. Amerika’lılar Kabadır.

Yanlış: Kanada’ya geçene kadar Amerikalı’ların baya kibar olduğunu söyleyebilirdim.  Kanada’lılar daha da kibarlar 

Size başıma gelen olayı anlatayım.; Gezilecek yerler listemdeki bir noktaya gitmek için otobüse binmek istedim. Otobüs geldi. Elimdeki metro card gösterdim. Şöför, gidin şuradan bilet alın dedi. Ben makinaya gittim. Parayı attım. Bileti aldım. Otobüs çekti gitti.

Lannnnn az bekleseydin ya görüyorsun  bilet alıyoruz dimi. Nerdeeee

Başladım mı çığlık atmaya, salya sümük ağlayıp ama bu haksızlık diye söylenmeye. Gözlerimden yaşlar boşanıyor. Durduramıyorum. Yanımdaki  Amerikalı ( Anglosakson) kadın gelip, bana mendil verdi. Bazen otobüs şoförlerinin böyle kapılarını hızlıca kapatıp gittiklerini hatta geçenlerde kocası ile otobüs durağında beklerken otobüsün geldiğini, kocasının da  orta kapıdan inen kör bir kadına yardım ederken şoförün hızla kapıyı kapatıp gitmesi ve onların binemediğini  buna kızan kocasının, otobüsün arkasında elindeki kahve bardağını fırlattığını söyledi.  5 Dakika sonra yeni otobüs gelecek. Ağlama diyor. Ben ise hala ama ben buraya gelmeden önce bir sürü blog okudum. Blog da diyor ki metro card ile hem otobüse hem de Metro’ya binebilirsiniz diye yazıyordu dedim. Hem ağlıyor hem de bunları söylüyordum.  Allah’ım o kadın olmasa kesin sakinleşemezdim. İyi ki de o yardım etti. Dediği gibi 5 dakika sonra otobüs geldi:)

3. Amerika’lılar Şimandır (Obezdir)

Kısmen doğru Kısmen Yanlış: Benim karşılaştığım insanların içinde Obez, şişman ve son derece zayıfları da vardı. Sanırım bu nerede dolaştığınıza bağlı olarak değişiyor.

4.  On Yılın üzerinde Borsa’da Trader  olarak çalışan birinin Mahkeme’de yeminli ifadesi geçersizdir

Yanlış : Wall Street turunu aldığım ve yaklaşık olarak 20 yıl bankacılık sektöründe çalışmış biri daha önce hayatında böyle bir şey duymadığını söyledi. Sanırım bu bayağı sağlam yalan 🙂

5. New York Yürünerek Gezilir.

Yanlış: Otelim Soho’da idi. Benim gezeceğim yerler ise Newyork’un daha fazla orta kısımlarında idi. Metro çıkışlarının karanlık birer dehliz olduğu ve bizdeki Kocaman metro tabelalarından ziyade daha çok evin kömürlüğüne inilir gibi yeşil renkte ve dar girişleri olduğu için çoğunlukla yürümek daha doğrusu kaybolmak durumunda kaldım. New York kesinlikle yürünmez.

6. New York çok düzenlidir. Neyi arasan elini koymuş gibi bulursun

Yanlış: Hayatını Metro, metrobüs ve otobüs ile geçiren biri binaların büyüklüğü caddelerin genişliği ve en önemlisi 2 Blok ötede kelimesinin ne demek olduğunu bilemez. Bir blok, metre olarak 200 de olabilir 1 km de olabilir Binaların giriş kapıları için bile binanın çevresini tavaf etmeniz gerekebilir. Google map size 1 dakika uzaklıktasınız derken yaklaşık 5 dk. yürümeniz sonucunda mekanın kapısına ancak varabilirsiniz. Google herhalde beni uzun ayak falan sanıyor.

Yada 1 dakika diye gösterip, yeri bulamayıp, hırsınızdan vazgeçebilirsinizde.

7. New york ‘da yukarı çıkarken numaralar büyür aşağıya inerken küçülür

Kesinlikle doğru ama yokuşlu bir şehirde yaşayan biri her yer düz olduğu için bunu anlaması biraz zaman alıyor.

8. Newyork 24 Saat canlı

Kısmen doğru Kısmen Yanlış: Saat 10:00 da otele varan biri ilk olarak ne yapar? Kendine yiyecek restaurant yada kafe kısaca karnını doyuracak yer arar. Soho’dayım ve gittiğim bir kaç restaurant üzgünüm saat 10:30 mutfak kapanıyor. İçki isterseniz servis ederiz ama yemek servisimiz bitti dedi. Derken bir  Yunan lokantası buldum. Demesin mi, tuzluları , mezeleri satamam kapandık.Ama tatlı kurabiyeleri satarım. Sinir oldum.

Diğer akşamlar da geç kaldığımda yemek yerlerinin saat 10:30 da mutfaklarını kapadıklarını gördüm. Hatta bir akşam  Times Square de bir cafe de içeride kalıyordum az kalsın. Çorba salata aldım. Çorbayı içmem vakit aldı. Baktım garsonlar ortalığı topluyor. Yemegim masadaydı, salatayı da yedim mi çıkarım dedim. Tam salata bitti ki garsonlar kapıları kitliyordu. Zor dışarı attım kendimi.

Yani öyle 24 saat kısmı biraz hikaye…

Newyork şehrinde dikkatimi çeken diğer bir husus da  şehrin çoğunlukla genç,                 az yaşlı ve çok çok az  çocuğa sahip olması idi. Bunu göçmenlere bağlıyorum. Geliyorlar. 10-15 yıl kalıyorlar sonra da başka yere göç ediyorlar. Hiçbir şehir bu kadar genç olamaz. Sayısız kafe, restoran ve işletme var. Bir turist olarak tabiki iş dünyasındakileri gözlemleyemedim. Oralarda belki durum biraz daha farklı olabilir.

Ve en önemlisi seyahatinizi planlarken mümkün olduğunca yabancı Bloger’ları okuyarak gidin. Maalesef türkler bilgi vermek, anı yazmak konusunda ketumlar.

Bilgi: Yazımda geçen Hispanik, Zenci, Anglosakson kelimeleri ırkçı amaçla olmamakla  birlikte Amerika’nın çok uluslu yapısını belirtmek amacıyla kullanıldı.

Okuduğunuz için teşekkürler..

Kanada Flag_of_Canada_svg maceramda görüşmek dileğiyle…

Bir Cevap Yazın

